Путин не обича да е лице на стоки

Той отказва дрехи със собствените си принтове
Монтаж по картината на Шишкин „Сутрин в боровата гора”.
Руският президент Владимир Путин посреща с неодобрение използването на лика му за търговски цели, заяви пред “Известия” прессекретарят му Дмитрий Песков. Въпреки това “борбата с подобни прояви не е сред нашите приоритети”, уточнява говорителят.
Образът на Путин, вече за втора поредна година признат от “Форбс” за най-влиятелния човек в света вълнува и руските, и чуждестранните предприемачи. Портрети на руския лидер украсяват модна в момента колекция тениски с надпис “Всичко е наред”, а преди месец беше представена и колекцията “Родина”, включваща облекла с лика на президента.
В Ерусалим има заведение “Путин бар”, а в сръбския град Нови Сад – кафене “Путин”.
Името и ликът на руския държавен глава са включени в логото на златни и титанови смартфони, калъфи за други електронни устройства, чаши, стенни часовници, магнити и подложки за мишки, изрежда всекидневникът.
До момента нито Путин, нито негови представители са давали оценки за маркетинговия бум, свързан с името му. Песков сподели, чесамият държавен глава не носи дрехи със собствените си принтове, добавя “Известия”. Междувременно стана ясно, че успешният руски алкохолен бранд “Путинка” и заводът, производител на водка “Кристал”, са тясно свързани със структурите на милиардера Аркадий Ротенберг и семейството му, сочи разследване на “РБК дейли”.
В интервю за американското списание “Форбс” през 2012 г. Ротенберг заяви, че не пие водка, а вино, и отрече да има какъвто и да било интерес към руската спиртна индустрия, напомня вестникът. Според РБК сегашният собственик на марките “Путинка”, “Путинка перцовая” и други е кипърската офшорка “Ермира”, свързана с фирми на Ротенберг, който пък е смятан за приятел на Путин.Говорител на бизнесмена отказа коментар.
Пожелал анонимност високопоставен руски чиновник обаче твърди, че милиардерът е сред най-изявените играчи на алкохолния пазар в страната. Разцветът на бранда „Путинка” в Русия датира от 2004 – 2005 г., когато във федерацията се продаваха годишно към 4 милиона декалитра, пише изданието. / МИЛА КУДРИНА, МОСКВА